خرید زعفران
نوشته شده توسط : keshavarz

خرید زعفران با کیفیت ، طلای سرخ و پادشاه ادویه‌ها، به عنوان گران‌ترین ادویه در سراسر جهان شناخته شده است. علاوه بر اینکه از زعفران در آشپزی برای خوش عطر کردن غذا استفاده می‌شود، این گیاه بسیار ارزشمند، خواص دارویی بسیار زیادی دارد. زعفران نگین یکی از خوش‌عطرترین زعفران‌هایی است که در کشور ایران کشت می‌شود.

بطور کلی مصرف زعفران در بیشتر غذاهای ایرانی دیده می‌شود و زعفران استفاده شده در غذاها و دسرها باعث خوش عطر و خوش طعم شدن بیشتر این غذاها می‌شود. به طور مثال از زعفران برای عطردار کردن انواع برنج‌ها و مواد پروتئینی نظیر گوشت و مرغ و ماهی در بیشتر کشورهای اصیل استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید بسیاری از دسرهای ایرانی و خارجی را که با استفاده از زعفران تهیه می‌شوند را در گوگل جستجو کنید و بشناسید.

خواص زعفران

همانطور که در بالا اشاره کردیم زعفران دارای خواص بی‌نظیری می‌باشد. این گیاه اصیل  دارای طعمی‌ تلخ و تند است. با خرید زعفران صادراتی در موارد زیادی از قبیل آشپزی، داروسازی و صنایع آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از خواص بی نظیر زعفران می‌توان به کنترل فشار خون، آرامش روان و شادی بخش بودن آن اشاره کرد که همواره بیشتر مصرف کنندگان از این موضوع با خبرند. اما از دیگر موارد و خواص بی نظیر زعفران نیز می‌توان به آرامش بخشیدن به بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها، درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی نظیر کک و جوش و آکنه و چروک پوست و سایر بیماری پوستی و نیز درمان بیماری‌های مو، نظیر ریزش مو و موخوره و کچلی نیز اشاره کرد. همچنین با خرید زعفران صادراتی مصرف زعفران در پیشگیری و بهبود بیماری آلزایمر در افراد می‌تواند بسیار مفید باشد. این ماده می‌تواند باعث تسکین دردهای دوران قاعدگی در بانوان شود و همچنین باعث بهبود عملکرد قلب می‌شود.

با خرید زعفران، آنتی اکسیدان موجود در زعفران، یکی دیگر از خواص مکمل‌ زعفران بوده، و همچنین استفاده بهینه از زعفران آرام‌بخش، کمک کننده کاهش فشارخون، مقوی معده و ضدنفخ است. جدای از تاثیرات زعفران بر عملکرد فعلی بدن، از تاثیرات آن در پیشگیری از کاهش دید در سالخوردگی نیز نباید غافل شد.





:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: